Markedsføring har mange fordele. Med markedsføring er det muligt at øge rækkevidden for dine eller din virksomheds budskaber og samtidig nå ud til en lige så bred og præciseret målgruppe, som du ønsker. Dette er især gældende med digital markedsføring. Med digital markedsføring kan annoncer og e-mails opsættes, så de kører automatisk, hvilket både sparer virksomheden tid og ressourcer.
Der kan dog også forekomme nogle situationer, hvor man kan komme lidt til kort med digital markedsføring, eller hvor markedsføring gennem trykte medier vil være langt mere effektivt. Derfor bør virksomheder ikke afskrive den trykte markedsføring, men i stedet se på de muligheder der er ved markedsføring gennem trykte medier.
Markedsføring gennem trykte medier
Med markedsføring gennem trykte medier er der andre regler, der gælder end ved digital markedsføring. Trykte medier har den fordel, at de giver modtageren mulighed for fordybelse. Med trykte medier har modtageren bedre tid til at sætte sig ind i din virksomhed.
Trykte medier kaldes også tryksager og kan være alt lige fra brochurer og hæfter til magasiner og postkort. Tryksager kan være effektive i forbindelse med markedsføring til en specifik målgruppe, der måske bor i et lokalt område. Her kan du nemlig vælge at sende din trykte markedsføring ud til specifikke kunders adresser.
Derudover kan tryksager være effektive at have med til messer, eller hvis din virksomhed er ude at holde foredrag for potentielle kunder eller samarbejdspartnere. Her kan du med fordel vælge at udlevere et postkort, et hæfte eller flyers til modtagerne, som de kan tage med hjem.