Hvis du ikke kender til Microsoft Office 365 blot ved at høre navnet – så ved du med garanti, hvad vi snakker om, når du hører, hvilke applikationer det inkluderer. De fleste har arbejdet med Office-pakken i skolen, på arbejdspladsen eller i hjemmet. Det kan være, du har brugt Word, Excel eller PowerPoint – og måske endda alle tre ting.
Disse værktøjer bliver brugt på daglig basis på mange arbejdspladser og i mange hjem. Du kan skrive skoleopgaver, lave fødselsdagsinvitationer eller forberede taler i Word – måske tænker du ikke over det til dagligt, men du lukker højst sandsynligt ofte op for Word i mange sammenhænge. Excel er også populært hos mange – her kan du lave regneark, indkøbslister og oversigter, så du nemt kan holde styr på alle dine planer.
Men de klassiske værktøjer er faktisk slet ikke de eneste muligheder, du har med Office 365. Der findes nemlig flere andre applikationer, som er en fordel:
- SharePoint – Platform til øget kommunikation både internt og eksternt.
- Exchange – E-mailprogram, der er udviklet til arbejdspladser eller skoler.
- Teams – Platform til kommunikation, oftest via videoopkald.
- Planner – Planlægningsprogram, som giver dig overblik over dine opgaver.
- Delve – Følg med i dine kollegaers arbejdsopgaver.
- Yammer – Platform til nem og effektiv vidensdeling på et socialt netværk.
Det er bare nogle af de mange værktøjer, der medfølger, hvis du vælger Office 365 på abonnementsbasis.
Øget samarbejde på arbejdspladsen
Hvis alle medarbejdere på en arbejdsplads benytter sig af Office 365 og alle de indeholdende applikationer, vil det bidrage til et effektivt samarbejde og en øget vidensdeling – mellem virksomheder og medarbejdere.
Hvis du og din arbejdsplads har et abonnement, bliver de forskellige applikationer automatisk opdateret. På den måde har I altid de bedste forudsætninger for at øge samarbejdet og vidensdelingen i virksomheden.